Program kolorowego tygodnia
16 marzec dzień bicia rekordów (piątek – dzień bez podręcznika)
– bicie rekordów w różnych nietypowych konkurencjach:
W ten dzień na wybranych przez dyrekcję dwóch godzinach lekcyjnych klasy będą miały zajęcia z wychowawcom w ramach których będą pracować w grupach nad wyznaczonymi zadaniami . Rywalizacja dotycząca wyznaczonych rekordów zostanie przełożona odpowiednio na punktację w „ Aktywnej Klasie . Po zakończonej pracy wychowawcy zbiorą napisane na kartkach efekty pracy swoich podopiecznych i przekażą Pani Tosi w poniedziałek do weryfikacji.
Największe i najmniejsze marzanny przynosimy dopiero na środę 21 marca na podsumowanie na hali sportowej ( można więc nad marzannami pracować aż do środy 21 marca).
– Ten dzień rozkłada się na dwa dni wspólnej klasowej pracy .W piątek wychowawcy klas pracują ze swoimi podopiecznymi nad zadanymi rekordami w klasach, a w środę 21 marca reprezentanci klas biją jeszcze rekordy na hali sportowej.
Zadania dotyczące bicia rekordów realizowane w klasach z wychowawcami (piątek):
- ułożenie jak największej ilości wyrazów z liter wchodzących w skład imienia i nazwiska naszego patrona szkoły TADEUSZ KOŚCIUSZKO.
- ułożenie jak największej ilości dwuwierszy o wiośnie, np.
„Przyszła do nas wiosna,
to pora radosna”. - napisanie jak największej ilości tytułów książek (filmów), w których pojawiają się nazwy zwierząt, np.„O psie, który jeździł koleją”.
- ułożenie jak najdłuższego zdania z wyrazów rozpoczynających się na literą „w”, np.W wielkiej wyludnionej wsi wesoły Wojtek woził wozem wypełnione wiórami worki…..
- zrobienie największej i najmniejszej marzanny
Konkurencje na sali gimnastycznej (środa):
- Wykrzykiwanie słowa „wiosna” – kto najdłużej(liczy się czas)
- Wspólne bicie rekordu w jak największe ilości osób, która zaśpiewa piosenkę „Miłość w Zakopanem” lub „Przez twe oczy zielone” .
- Wspólne bicie rekordu w jak największe ilości osób, która zatańczy „Belgijkę”. ( dotyczy klas IV – VII i II – III Gim)
19 marzec Dzień dwóch skarpet
– solidaryzujemy z sie z dziećmi z zespołem Downa w ranach ogólnopolskiej akcji. ( w ten dzień zakładamy dwie różno barwne skarpety i nosimy je w widoczny sposób przez cały dzień . Aktywność klasy dotycząca skarpet zostanie przełożona na punkty w „Aktywnej Klasie”.
21 marzec dzień wiosny czyli kolorowy dzień
-klasy starsze od IV o III gim. ubieramy się na wszystkie kolory tęczy ma być jak najbardziej kolorów
– wykonujemy kolorowe makijaże, przyozdabiamy paznokcie i włosy
– klasy z oddziału przedszkolnego o 3-latków po III klasy SP przebierają się za wybrane przez Paniom Tosie zwierzątka , roślinki itp. (bociany, kaczuszki, żabki, pszczółki, kwiatki, słoneczka) .
- 3- latki za „Słoneczka”
- 5-latki za „ Kwiatki”
- 6-latki za „Bociany”
- klasa I SP za „Motylki”
- klasa II SP za „Żabki”
- klasa III A za „Słoneczka”
- Klasa IIIB za „ Kaczuszki”
-na hali dokonujemy podsumowania naszej pracy w postaci zaprezentowania efektów swojej pracy w tańcu do wybranej przez paniom Tosie Muzyki
– bijemy rekord we wspólnym śpiewaniu i tańczeniu
– oceniamy wykonane marzanny
– na koniec bawimy się wspólnie przy karaoke lub przy dobrej pogodzie młodsze klasy idą w teren szukać wiosny i pożegnać zimę paląc lub topiąc marzannę.
PS: o godzinach na których będą się odbywać lekcję z wychowawcami w piątek i na których lekcjach będziemy bawić się w środę dowiemy się od Dyrekcji po wprowadzeniu odpowiednich zmian do planów lekcyjnych na te dni.
Antonina Wirkus