
Dyktando chodzone w klasie III
Dzieci nie przepadają za nauką ortografii, za to uwielbiają zajęcia ruchowe. Czy można te rzeczy połączyć? Jak najbardziej! Mało tego – nauka ortografii w ruchu jest dla małych uczniów nie tylko atrakcyjna, ale także efektywna! Uczniowie klasy 3 już kilkakrotnie utrwalali ortografię wykorzystujące w tym celu ruch, koncentrację i rywalizację, pisząc dyktanda chodzone. Polegają one na tym, że treść dyktanda jest wywieszona na kartkach w różnych miejscach szkolnego holu. Aby zapisać je w zeszycie, należy podejść do zawieszonej kartki, przeczytać, zapamiętać jak najwięcej, wrócić na swoje miejsce, nie zapomnieć tego co się przeczytało i zapisać zdanie po zdaniu w zeszycie. Wcale nie takie proste zadanie, a daje ogrom radości, a na końcu satysfakcji z dobrze wykonanej pracy. No i ciekawostka, za każdy błąd ortograficzny – przysiady! Ile? Tyle ile liter w wyrazie! Zachęcamy do wspólnej nauki w domu!