
Breloczki do sal lekcyjnych z drukarki 3D
Ileż to razy trzeba było szukać klucza, bo nauczyciel wychodząc z lekcji wziął go do kieszeni? A gdyby tak nie czytać na małej karteczce „sala humanistyczna” podczas szukania klucza do odpowiedniej sali lekcyjnej, tylko podejść i po prostu zdjąć z wieszaka odpowiedni klucz? A gdyby tak nie zapomnieć odłożyć kluczy na odpowiednie miejsce, bo klucz jest za duży i nie zmieści się w kieszeni lub będzie mocno przeszkadzał w niej?
Przed takim zadaniem postawiłem uczniów klasy 6, 7 i 8. Wykonajcie breloczki do sal lekcyjnych w programie Tinkercad. Dla osób nieznających programu podaję, że Tinkercad to program w którym z prostych kształtów: walca, kuli, stożka, ostrosłupa, graniastosłupa i innych budujemy projekty łącząc je lub wycinając nimi ( widoczne na zdjęciu poniżej). Każdy breloczek ma posiadać kształt mówiący o nauczanym przedmiocie w tej sali (np. laptop – sala informatyczna) i numer sali lekcyjnej.
Uczniowie z wielką chęcią zabrali się do pracy – niektórzy już od dawna pytali kiedy będziemy projektować w Tinkerca’dzie. Efekty zaskoczyły wszystkich – mnie, Panią Dyrektor i nauczycieli, a nawet samych uczniów, którzy podziwiali prace własne i innych. Najpiękniejsze projekty zostały wydrukowane na drukarce 3D i zdobią klucze do sal lekcyjnych. Pani Dyrektor zakupiła nam specjalne karabińczyki, aby łatwo i wygodnie połączyć klucz z breloczkiem – za co dziękujemy.
Najpiękniejsze projekty były niezwykle trudne i wymagały olbrzymiej wyobraźni – Oskar Tomczak zbudował samolot łącząc 165 kształtów, Patryk Kowalski zbudował Wieże Eiffla ze 163 kształtów, a Sandra Subkowska zbudowała laptopa ze 135 kształtów. Pozostałe projekty składały się również z kilkudziesięciu kształtów. Wszystkim uczniom gratuluję pomysłów i wyobraźni.
M.W