Dzień Gier Planszowych na lekcjach matematyki
10 października obchodziliśmy Dzień Gier Planszowych – doskonałą okazję, by połączyć naukę z dobrą zabawą. W tym dniu lekcje matematyki wyglądały nieco inaczej niż zwykle, zamiast tradycyjnych zadań uczniowie grali w różnorodne gry planszowe rozwijające logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność współpracy. Uczniowie klasy 4 wzięli udział w emocjonującym „Wyścigu z tabliczką mnożenia” utrwalając w ten sposób znajomość mnożenia. Gra wzbudziła wiele emocji, a przy okazji pozwoliła utrwalić umiejętności w przyjemny sposób. Klasa 6 zmierzyła się z grą „Liczby w rozumie”, w której trzeba było wykazać się sprytem, dobrą pamięcią i znajomością kolejności wykonywania działań. Matematyczne potyczki w tej formie okazały się świetnym treningiem umysłu. Z kolei uczniowie klasy 3 podczas zajęć rozwijających z matematyki wybierali spośród takich gier jak „Ubongo”, „Blokus” czy „Lustrzana symetria”. Każda z nich rozwijała umiejętności od logicznego myślenia, przez myślenie przestrzenne, wyobraźnię geometryczną po strategiczne planowanie i koncentrację.
Gry planszowe to nie tylko rozrywka, ale także doskonałe narzędzie dydaktyczne. Uczą planowania, przewidywania, współpracy i zdrowej rywalizacji. Takie lekcje pokazują, że matematyka może być fascynującą przygodą.